geografi

hej! idag är det tisdag och det har varit en lugn dag. alla dagar sedan torsdags har faktiskt varit lugna! i fredags vaknade jag hemma och åt frukost och träffade sedan amanda på ferian som hade internationella dagar. det va folk överallt, karuseller och stånd från alla möjliga länder som sålde mat från deras land. jag och mandy, trött och varma, hamnar vid det mexikanska bordet. där ger dom oss varsitt grillspett och vi börjar käka. citat under tiden vi äter: "oh vad bra vi är blonda, slipper vi ju att betala." "vi behöver ju inte ens äta upp, vi kommer ju få gratis hela dagen" osvosv. vi äter upp och vandrar iväg men kom inte så långt försen mexikanaren kommer fram och säger att vi måste betala. hoppsan. 4 e. FYRA EURO för TRE köttbitar (halvtorra) EN paprikabit EN lök och EN minitomat. vi blev arga och gick därifrån.'' (FYRA e var!!)

vandrade istället ner mot hamnen och köpte en billig och god hamburger tallrik med sallad på ett norskt café. det va riktigt gott och under tiden kommer gatu underhållare som dansar breakdance och spelar gitarr. andres kommer och vi går till nixs. träffar lite fler folk men jag börjar bli trött så jag går hem och sover.

på kvällen går jag hem till anna och clara med amanda, snackar och dricker te. går sedan hem till amanda och köper nudlar och lite chips och ser oc halva natten! lördagen bestod också mest av oc men lite på ferian.

på söndagen träffade jag amanda och fredrik på ferian och vi åkte karusell och spelade in en video, men jag fattar inte hur man lägger upp den så tyvärr, ni får inte se den.

imorgon har jag inga lektioner men ett jobbigt stort arbete i geografi. så det blir varken stranden eller sova ut. eller jo, jag ska faktiskt sova ut men sen dra mig till skolan. vi säljer nämnligen skolkatalogen och jag ska vara där klockan 12. efter det är det bara geografiarbetet som gäller, precis som nu. jag har all fakta men vet bara inte hru jag ska börja. det är det som är det jobbiga... men jag kommer väl snart igång.

på torsdag kommer clara, det ska bli riktigt kul! på fredag är det nationella i engelska, kul för claris. men hon clarar sig. HEHEHEH.. dåligt skämt.

TJA!

Kommentarer
Postat av: clara

nice, då ligger jag på beachen!

2009-05-05 @ 22:05:16
Postat av: mamma

men Lotta då - dumma blondiner som inte fattar att de ska betala, vad trodde ni? Åhhhhhh



turistigt!

2009-05-06 @ 21:58:24
Postat av: lotta

vi brukar ju bli bjudna på allt annat!

2009-05-12 @ 18:27:02
URL: http://lottaajohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0