så mycket att göra och så lite tid

jaha, tillbaka till ruta ett. förlåt, IGEN. ja, jag är kass. men har varken haft tid eller tanke på bloggen. men nu ska jag berätta lite, det har hänt en del..

senast berättade jag lite om natti och efter det har även min fina bror varit här! vi hade riktigt kul tillsammans, bättre än förväntat! han kom på torsdagen och vi började med att handla lite mat. eller vi skulle göra det men vi kom istället hem med chips, cola osv. hihihi. satt på balkongen och tog det lugnt. sov lite och tog oss sedan ner mot staden. och vad gör vi? jo, vi går till.... BURGER KING! haha, det va riktgit gott. det där med spansk kultur struntade vi i den dagen. vi tog en lugn kväll istället, åt hambugere vid stranden och snackade om allt mellan himmel och jord.

fredagen vad jag i skolan och fredrik ligger på stranden. dum som han är tar han solfaktor 6 och med detta säger jag bara, röd, röd och röd. och världen konstigaste solbränna. HAHAHAHAHAHA, kräftan... på kvällen gick vi och åt tapas, en dum idé eftersom fredrik äter lite mer än det på tallriken så det blev minsan en extra väg inom BURGER KING! gick sedan till fusion, träffade lite folk och tog en drink. gick till old town men båda va trötta så vi gick hem sen. lördagen spenaderade vi genom att åka med skolan till en tjurfäktare och gick och gick och gick upp för ett berg och tillbaka igen. varför? ingen vet. efter det fick vi en röra, förmodligen åt vi hare. jag vet fortfarande inte om jag tyckte om den eller inte. men vi fick cola i alla fall! haha. nu till det bästa: vi fick tjurfäktas med en kalv!!!!! och det va inte alls en liten kalv, den va faktiskt stor med lite horn! jag kan väl erkänna att jag va skrajj... MEN jag gjorde det! (fredrik gjorde inte det).

vi åker hem med bussen och går in och handlar mat. för jag och fredrik bestämde oss för att bjuda amanda, fredrik, natta och oskar på lite svensk mat. så det blev potatis, kött sås och sallad. snacka om att vi blev mätta! och så lite melon till efterrätt. efter lite vin och öl går vi in mot stan och börjar kvällen på goodtimes. resten stannar i fuengi! (fredrik uppskattade också en burre som natta mat!)

tro det eller ej, men söndag morgon klockan nio går vi upp, packar och går ner på stranden. pressar någon timme för att sedan säga hejdå... tråkigt!!!!!!!!!!! gick sedan upp och pluggade.

veckan gick, prov, utgång och prov. och utgång. och prov. men en grym "vecka", drog till sverige på onsdagen. det va konstigt!!!! saknade funkan efter första dagen. visste inte om jag skulle vara glad eller ledsen. grät och skrattade. undrar hur det kommer vara när jag åker hem helt... studenter firades i alla fall, det va grymt kul! dax att åka hem, då kom också spyan och febern. började få ont i magen, feber och spydde. jaha... i spanien förstatte magontet och på onsdagen åkte vi till sjukhuset där jag har legat med dropp tills idag. idag fick jag nog, efter att ha missat student, middagar, gibraltar mm så skrev jag ut mig! så nu har jag ätit lite, åt sallad och lite ägg och bacon utan bacon och en macka med svensk ost. och ja mamma, jag har druckit massa vatten! här är så himla varmt och jag är glad för att vara hemma. imorgon slutar skolan, imorgon åker även amanda med flera. jag vet inte hur jag ska ta detta. jag vill verkligen inte hem. som tur är har jag lite tid till här men det kommer ju inte vara samma sak. jag vill inte hem...

usch, nu kommer ångesten.... :(

ps. jag hade förmodligen en inflammation i hela magen. ds.


det blev värre...

lika eller inte? vi fick delade meningar om den frågan

tjurfäktare nästa?

vi hade inte riktigt bestick till alla så vi fick skiftas om med två gaffal, två knivar och två skedar :)

mmmmm massa massa kött

och så lite blandade bilder:

på väg till mig

flingerna vi gjorde på FEK

mjölken blev grön

detta är mina vänner oskar och nils. hej!

detta är min vän amanda....

och min vän fredrik..... vad fina vänner jag har.

i onsdags när jag precis skulle få mitt dropp. idag slet dom (!) ut droppet och då kunde man faktiskt se hålet för slangen. rätt coolt faktiskt!

hejdååååååååå nu ska jag äta en litten yoggi och sen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0